UNTUNG TANPA MENAJA

RM50 JA DAFTAR UNTUK KOMISYEN 85PERCENT

RM50 JA DAFTAR UNTUK KOMISYEN 85PERCENT
Klik dan add untuk maklumat lanjut

Saturday, March 9, 2013

Tips mulakan Bisnes


Assalamualaikum blog walkers.

BISNES bukannya MUDAH kawan-kawan.Kita perlu ada asas untuk masuk dalam bidang bisnes ni.

Pertama-MINAT.

Nak mula bisnes ni kita kena ada MINAT kawan-kawan.Kalau tak minat boleh jalan.Hehe lawak ja.Kadang-kadang saya pelik,kenapa orang tak minat bisnes?
DUIT woi!Yang tak minat bisnes ni tak minat DUITlah anggapan saya.Nak buat sesuatu perkara kita kena ada minat,kalau tak ada tak berjalan lancar apa yang kita lakukan tu.Setuju tak?

Kedua-SABAR.

SABAR ni memang peri lah bagi saya yang panas baran ni.Umm.Cam nak hancur hati ni dengan karenah pelanngan sebab tu saya buat blog ni untuk perbaiki HIDUP saya.Kawan-kawan,dalam BISNES ni kita akan jumpa MACAM-MACAM JENIS ORANG.Kita kena ada tahap KESABARAN yang tinggi.

Ketiga-MANIS MULUT.

Tak ramailah yang boleh tarik pelanggan dengan hanya berCAKAP,CHAT,MESEJ.Tapi yang ada CIRI ni memang HEBATlah.Saya pun bukannya manis mulut sangat ni.Nak try rasa?Haha.Kita kena pandai mengajak orang,pujuk diorang dengan FAKTA-FAKTA BISNES yang kita lakukan.JANGAN SESEKALI TIPU PELANGGAN KITA.Itu boleh jatuhkan reputasi kawan-kawan.Kalau nak bisnes kawan-kawan cepat berjaya kawan-kawan jual kat member kawan-kawan yang jenis BAWA MULUT tu.PASTI LAKU PUNYER.hehe.

Keempat-SEMANGAT DAN TIDAK PUTUS ASA.

Semangat tu memang ada kawan-kawan tapi BANYAK KALI jugak lah sy nak PUTUS ASA.Ramai juga ahli-ahli bisnes NASIHAT kat saya supaya JANGAN MUDAH PUTUS ASA DAN TERUSKAN.Kawan-kawan,SATU ja saya nak bagitahu kawan-kawan.BILA DAH MASUK BISNES NI JANGAN PATAH BALIK.INGAT SAMPAI MATI.RUGI kalau kita dah masuk peluang ni,kita LARI darinya.Kalau korang LARI memang jawapannya TAKKAN BERJAYALAH.
Walaupun sy baru lagi dlm bisnes ni dan untung pun takde lagi tapi sy tak boleh lari sebab SAYA DAH JEJAK MASUK.So,saya kuatkan SEMANGAT saya untuk TERUSKAN DLM BIDANG NI.

No comments:

Post a Comment